Reference^{∗}, kao i odgovarajuće komande^{†} samostalne i uparene^{‡}

Zabušant Srećković^{§} Zabušantkinja Srećković^{¶}

Uvod

Najpre ćemo opisati fusnote (odeljak 1, a potom reference na delove dokumenta (odeljak 2).

1 Fusnote

1.1 Nenumerisane fusnote, komanda\thanks

Koristi se \underline{u okviru komandi} \author i \title. Dakle, pruža dodatne informacije o autoru i naslovu dokumentu.

Ovakve “fusnote” nisu numerisane već je svaka označena posebnim simbolom (neki su prilično morbidni).

1.2 Numerisane fusnote, komanda \footnote

Reference nikada ne numerišite ručno! Prepustite L^{A}TEX-u da to sam uradi. Primer fusnote u tekstu: u knjizi L^{A}TEX2e za autore^{1} imate detaljno opisane razne tipove referenci i odgovarajuće komande^{2}.

Kao što vidite — malo teksta, a mnogo referenci.

∗fusnote i ostalo †Strpljenja, saznaćete koje su :)

‡ako ostanete budni §Neznani junak ¶Neznana junakinja 1Aleksandar Samardić, Goran Nenadić, Predrag Janičić: L^{A}TEX2e za autore, Beograd, Kompjuter biblioteka, 2003.

2\thanks, \footnote, \label, \ref itd.

2 Referisanje na delove dokumenta

Dokument sa referencama MORA 2 puta da se LaTeX-uje!

2.1 Dajemo nadimak, komanda \label

Da biste nekog mogli da prozivate, morate prvo da mu date nadimak. Isto je i sa delovima dokumenta. Nije pametno referisati na njih ručnim ukucanjem rednih brojeva naslova, jer se tekst može promeniti (mogu se dodati novi ili obrisati postojeći podnaslovi). Kako L^{A}TEX sam numeriše naslove, to ručno otkucane reference posle izmena u naslovima neće više biti tačne. Stoga je najbolje prepustiti L^{A}TEX-u da sam vodi računa o brojevima, a mi ćemo interno referisati na delove dokumenta po njihovom “nadimku”, tj. našoj posebnoj oznaci (eng. label).

2.2 Prozivamo, komanda \ref

Sada kada delovi dokumenta imaju nadimke, možemo da ih “prozivamo”: u odeljku 1.2 govorili smo o numerisanim fusnotama, dok smo u odeljku 1.1 objasnili nenumerisane fusnote. Ponavljamo ponovo: Reference nikada ne numerišite ručno! Prepustite L^{A}TEX-u da to sam uradi, koristeći komande \label i \ref.

Dakle, komanda \ref sama računa numeracija naslova u dokumentu na koji referišemo. Ovakav način referisanja može da se primeni i na tabele i slike, ali o tom drugi put.